Diskuze

Přidat příspěvek


Tomáš | 14. 8. 2018 18:23

Děkuji vám za vaši odpověď.

Ivo Navalaný | 15. 8. 2018 08:20

Dobrý den

nemáte zač, kdykoliv se na mě můžete obrátit, pro přímou komunikaci zasílám telefon. 603 144 689.
Přeji příjemný zbytek dovolené...

Ivo Navalaný

Tomáš | 8. 8. 2018 08:57

Dobrý den pane předsedo.
Chtěl bych se vás zeptat proč byl z nové kolektivní smlouvy vypuštěn článek č.7 Konto Pracovní Doby (KPD),který byl v kolektivní smlouvě předchozí na několika stránkách.To už v TPCA v KPD ve výrobě nepracujeme? Bylo z důvodu nákladů na tisk? Nebo některá ze stran si při kolektivním vyjednávání nepovažovala za důležité (KPD) v nové kolektivní smlouvě mít?

Ivo Navalaný | 13. 8. 2018 12:57

Dobrý den pane Tomáši.

KPD jsme dohodli se společností cca před 3.roky. Vzniklo, ve své době. Po celou dobu, jsme jako odbory čelili Vaší kritice, že nejste spokojení s tímto krokem. Proto, jsme využili práva, neprodloužit toto konto pracovní doby. KPD již v TPCA neplatí. Tímto Vám odpovídám na otázku, kdo se zasloužil o neprodloužení KPD. Byli jsme to my, odbory.

Přeji příjemný den a v případě dalších otázek okolo KPD jsem Vám plně k dispozici.

Ivo Navalaný

Michal | 28. 4. 2018 11:51

Děkuji za odpověď,ale o osobní schůzku nemám zájem.Během těch let jsem jich absolvoval několik+různé průzkumy,schůze,schůzky s MNG,protože jsem se snažil problémy řešit aktivně-výsledek je 0,takže nějaká další schůzka pro mě znamená ztrátu času.Jak mám věřit,že MNG chtějí něco řešit když problémy o kterých se mluví a jedná trvají po celou dobu jejich fungování ve firmě.Pokud tomu ještě věříte tak Vám přeju hodně úspěchů ve Vašem konání.
Jeden příklad za všechny.Po jednom z průzkumů "Váš názor nás zajímá" byla vytvořena skupina vybraných zaměstnanců z výroby,kterou koordinovali pracovníci HR-vzpomínám si na paní Moniku Charvátovou-aby se dobrala příčin nespokojenosti zaměstnanců.Hlavním bodem kromě pravidel povyšování a chování nadřízených-které se řeší stále-byla nedostatečná rotace na procesech.V závěru vedení schválilo pravidlo,že je z hlediska zdravotního a ergozátěže nepřípustná dlouhodobá rotace na méně než třech procesech.Po asi dvou letech se přecházelo na nový model a pracovníci na montáži rotovali na dvou procesech více než rok.Prostě na toto pravidlo už zapoměli a strašně se divili-včetně těch lidí,kteří toto pravidlo schválili a byli na tom dokumentu podepsaní,že se nám taková situace nelíbí.Co dodat?Jsem v továrně už opravdu dlouho,hodně pamatuju a jak říkám líp už bylo.

Práci zdar.

Ivo Navalaný | 30. 4. 2018 14:06

Dobrý den

je to na Vás, já vám nabízel osobní schůzku se mnou, kde by jsme si vysvětlili celou situaci a probrali možnosti, ale nutit Vás nemohu. Ale jedno vím, samo se nic nevyřeší.........

Přeji pokud možno příjemný den.

Ivo Navalaný

Michal | 27. 4. 2018 12:34

Děkuji za odpověď.
K otázce mého působení v T.P.C.A.Více jak dest let jsem pracoval na final ass. na lince chassis.Vloni jsem se přestěhoval na press.
Ve svém článku narážíte na to,že pravidlo zastav-volej-čekej je prakticky nedodržováno a vinu svedl na TL.Já jsem Vám vysvětlil,že TL-i když někdy neadekvátně reagují-pouze plní příkazy svých nadřízených.Všichni jsou hodnoceni podle toho kolik aut se vyrobí tzn.0 vteřin linestop je ideál a vše ostatní je špatně.Nějaká kniha chování TL nebo to,že při situaci kdy je na linku jeden TL tak si GL delší zastavení obhájí jsou jen další pravidla.A jak se asi tyto pravidla dodržují když to základní se nedodržuje?Nebo si myslíte že lépe bude hodnocený TL,GL,který má na lince více linestopů?

Ivo Navalaný | 27. 4. 2018 15:12

Dobrý den

všichni něco porušují, aby byli dobří v očích svých nadřízených. Tak to od Vás vyznívá, ale tohle je přeci postavené na hlavu. Můžeme to spolu probrat osobně. Rád budu řešit konkretní věci. A postupně tohle změníme, ale pokud nebudeme konkretně tohle řešit, tak změna nebude nikdy. A věřte, že i MNG tohle chtějí řešit. Probíráme to na schůzkách předsedů shopu. kontakt na mě 603 144 689. Zavolejte a setkáme se, i mimo TPCA. Není problém.

Ivo Navalaný

Michal | 26. 4. 2018 10:03

Dobrý den.
S mírným spožděním jsem si přečetl Pohodového odboráře a chtěl bych reagovat na článek,který se týká chování TL na linkách.Ne,že bych chtěl omlouvat vulgární chování,ale jsou to taky jen lidi a v této firmě jsou to takoví otloukánci.Za celou dobu fungování T.P.C.A pro ně nebyl vytvořen žádný standart práce,takže jejich povinnosti se liší podle GL.Naši manažeři nejsou schopninebo ochotni personálně zajistit běžný provozi když nám během let několikrát slibovali lidi navíc,takže jako náhrada za absentující slouží TL.Velmi často se stává,že na linku,která má 20 i více pozic zůstává jeden člověk,který musí řešit abnormality,doplňovat materiál a střídat na WC-zvláště na montáži je tato situce dlouhodobě kritická.Všichni sledují zastavení linky a jakmile linka stojí déle než dvě vteřiny už zvoní telefon a volá SV co se děje.Hned na začátku roku byli dva úrazy TL způsobené tím,že spěchali.Stres se samozřejmě projevuje na chování těchto lidí-někteří jsou vulgární,jiní se každý víkend ožerou a jiní už to nevydrželi a odcházídalší přirozená odchodovost.Možná by jste se měl občas podívat na situci na místě a ne jen posluchat stížnosti a potom o tom psát.Na závěr dodávám,že nejsem na pozici TL,takže tímto nijak nehájím své zájmy.

Ivo Navalaný | 26. 4. 2018 14:44

Dobrý den

Děkuji za komentář. Mezi lidi chodím a řeším problémy na místě, také mám své předsedy na shopu a ti pracují přímo na linkách, nebo jsou právě na pozicích TL případně GL. Nemusíte se bát, že mám jen informace od TM, tak to opravdu není. Co se týká standartu pro TL, tak třeba na montáži existuje kniha role TL. Nevím na kterém shopu pracujete, ale dávám Vám za pravdu to, že MNG, SV si řeší každý shop dost odlišně. Nejsem s tím vůbec spokojený a bojujeme proti tomu. Někdy se stává, že jsou odlišné praktiky na směně A a jiné na směně B. To, že nejsou lidi, je problém firmy a ne TL, nebo operátorů. V situacích 1-1, by zastavení linky si GL obhájil. Když tohle řešíme, tak vedení tvrdí, že v takových situacích je zastavení úplně normální. Další věc je základní pravidlo zastav zavolej čekej. Stačí, když ho budeme všichni dodržovat, nemohou nikoho trestat za jeho plnění. Naopak. To, že se toto pravidlo obchází je také tím, že se chtějí někteří TM, ale i TL zavděčit někomu dalšímu. Přitom to není vyžadováno. Zastavit linka se může, když to má racionální důvod. Naopak, se tím upozorní na daleko větší problém. Který se jinak neřeší, protože vlastně není nikde zaznamenán. Pak máme úrazy, ergo problémy, vadné díly atd. Je to o tom, nebát se a jen dodržovat základní pravidla.

Ivo Navalaný












Stránky : 1 2 3 4 5 6 7 >>
Vyhrazujeme si právo smazat příspěvek uživatele, který v knize použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy.

Odborový svaz Kovo při TPCA Průmyslová zóna Ovčáry Kolín 28002

123 456 789
kovo_odbory@tpca.cz