Diskuze

Přidat příspěvek


Michal | 27. 4. 2018 12:34

Děkuji za odpověď.
K otázce mého působení v T.P.C.A.Více jak dest let jsem pracoval na final ass. na lince chassis.Vloni jsem se přestěhoval na press.
Ve svém článku narážíte na to,že pravidlo zastav-volej-čekej je prakticky nedodržováno a vinu svedl na TL.Já jsem Vám vysvětlil,že TL-i když někdy neadekvátně reagují-pouze plní příkazy svých nadřízených.Všichni jsou hodnoceni podle toho kolik aut se vyrobí tzn.0 vteřin linestop je ideál a vše ostatní je špatně.Nějaká kniha chování TL nebo to,že při situaci kdy je na linku jeden TL tak si GL delší zastavení obhájí jsou jen další pravidla.A jak se asi tyto pravidla dodržují když to základní se nedodržuje?Nebo si myslíte že lépe bude hodnocený TL,GL,který má na lince více linestopů?

Ivo Navalaný | 27. 4. 2018 15:12

Dobrý den

všichni něco porušují, aby byli dobří v očích svých nadřízených. Tak to od Vás vyznívá, ale tohle je přeci postavené na hlavu. Můžeme to spolu probrat osobně. Rád budu řešit konkretní věci. A postupně tohle změníme, ale pokud nebudeme konkretně tohle řešit, tak změna nebude nikdy. A věřte, že i MNG tohle chtějí řešit. Probíráme to na schůzkách předsedů shopu. kontakt na mě 603 144 689. Zavolejte a setkáme se, i mimo TPCA. Není problém.

Ivo Navalaný

Michal | 26. 4. 2018 10:03

Dobrý den.
S mírným spožděním jsem si přečetl Pohodového odboráře a chtěl bych reagovat na článek,který se týká chování TL na linkách.Ne,že bych chtěl omlouvat vulgární chování,ale jsou to taky jen lidi a v této firmě jsou to takoví otloukánci.Za celou dobu fungování T.P.C.A pro ně nebyl vytvořen žádný standart práce,takže jejich povinnosti se liší podle GL.Naši manažeři nejsou schopninebo ochotni personálně zajistit běžný provozi když nám během let několikrát slibovali lidi navíc,takže jako náhrada za absentující slouží TL.Velmi často se stává,že na linku,která má 20 i více pozic zůstává jeden člověk,který musí řešit abnormality,doplňovat materiál a střídat na WC-zvláště na montáži je tato situce dlouhodobě kritická.Všichni sledují zastavení linky a jakmile linka stojí déle než dvě vteřiny už zvoní telefon a volá SV co se děje.Hned na začátku roku byli dva úrazy TL způsobené tím,že spěchali.Stres se samozřejmě projevuje na chování těchto lidí-někteří jsou vulgární,jiní se každý víkend ožerou a jiní už to nevydrželi a odcházídalší přirozená odchodovost.Možná by jste se měl občas podívat na situci na místě a ne jen posluchat stížnosti a potom o tom psát.Na závěr dodávám,že nejsem na pozici TL,takže tímto nijak nehájím své zájmy.

Ivo Navalaný | 26. 4. 2018 14:44

Dobrý den

Děkuji za komentář. Mezi lidi chodím a řeším problémy na místě, také mám své předsedy na shopu a ti pracují přímo na linkách, nebo jsou právě na pozicích TL případně GL. Nemusíte se bát, že mám jen informace od TM, tak to opravdu není. Co se týká standartu pro TL, tak třeba na montáži existuje kniha role TL. Nevím na kterém shopu pracujete, ale dávám Vám za pravdu to, že MNG, SV si řeší každý shop dost odlišně. Nejsem s tím vůbec spokojený a bojujeme proti tomu. Někdy se stává, že jsou odlišné praktiky na směně A a jiné na směně B. To, že nejsou lidi, je problém firmy a ne TL, nebo operátorů. V situacích 1-1, by zastavení linky si GL obhájil. Když tohle řešíme, tak vedení tvrdí, že v takových situacích je zastavení úplně normální. Další věc je základní pravidlo zastav zavolej čekej. Stačí, když ho budeme všichni dodržovat, nemohou nikoho trestat za jeho plnění. Naopak. To, že se toto pravidlo obchází je také tím, že se chtějí někteří TM, ale i TL zavděčit někomu dalšímu. Přitom to není vyžadováno. Zastavit linka se může, když to má racionální důvod. Naopak, se tím upozorní na daleko větší problém. Který se jinak neřeší, protože vlastně není nikde zaznamenán. Pak máme úrazy, ergo problémy, vadné díly atd. Je to o tom, nebát se a jen dodržovat základní pravidla.

Ivo Navalaný












Martin | 11. 4. 2018 21:27

Tarifní mzdy zaměstnanců Škody Auto vzrostou zpětně od 1. dubna o 12 procent. Zaměstnanci zároveň obdrží jednorázovou platbu ve výši sedmi tisíc korun v dubnové mzdě. Tarifní zaměstnanci v květnu obdrží spolu s dubnovou mzdou variabilní bonus ve výši 60 000 korun, tedy zhruba o 46 procent víc než loni.
Chtěl byste pane předsedo nějak okomentovat navýšení mezd a bonusy v Mladoboleslavské Škodovce? Děkuji.

Ivo Navalaný | 13. 4. 2018 08:45

Dobrý den.

Jsem s kolegy ve Škodě Auto v osobním kontaktu, tak že, mě výsledky nepřekvapily. Odvedli kus dobré práce. Využili dobrých ekonomických výsledku firmy a současně situaci na trhu práce v ČR.

Ivo Navalaný

Martin | 7. 3. 2018 17:30

Dobrý den.
Je pravda,že pokud ukončím pracovní poměr v TPCA a bydlím v městském bytě se smlouvou na jeden rok tak se musím do měsíce vystěhovat? Zcela reálně hrozí,že budu bezdomovec.Přitom v městských bytech, které byli stavěny pro TPCA bydlí i lidé,kteří neměly s TPCA nikdy nic společného.Přišel jsem do TPCA zdaleka nalákán na práci a teď ,když se svobodně rozhodnu odejít tak příjdu o byt a budu možná i na ulici?
Děkuji za odpověď.M

Ivo Navalaný | 8. 3. 2018 07:49

Dobrý den
Je to pravda a zároveň úplně ne. Při vzniku TPCA město Kolín postavilo 800 bytů, které jsou majetkem města. Tyto byty byly 100% určeny pro zaměstnance TPCA. Jelikož v průběhu času, nebyly tyto byty naplněny na 100% a město mělo požadavky, , aby mohlo tyto byty přidělovat svým občanům města Kolín, kteří čekali dlouho v pořadnících na byty. Proto je dnes část bytů přiděleno občanům města. Když, kdokoliv přestane bát zaměstnancem TPCA, tak končí jeho přidělení bytu na základě toho, že byl přidělen jako zaměstnanci TPCA. Všem radím, aby se, když končí v TPCA obrátili na město Kolín, protože město je vlastníkem těch bytů, a požádali je o novou smlouvu mezi městem a nájemníkem. Samozřejmě město přihlíží k platební morálce daného žadatele, zda je občanem města Kolín atd. Znám případy, kdy město uzavřelo novou smlouvu a nájemnici tam bydlí nadále, ale také někdy město tuto smlouvu neposkytne a dosadí tam člověka z pořadníku žadatelů o městský byt. Tak že, jediná rada. Pokud plánujete ukončení pracovního poměru v TPCA, tak začněte komunikovat z městem Kolín. V případě dalšího vysvětlení mi prosím zavolejte na tel. 603 144 689.
Ivo Navalaný

Michal | 2. 2. 2018 10:11

Dobrý den.

Nedávno podepsaná kolektivní smlouva je jen dalším bodem na seznamu proč v T.P.C.A.skončit pro ty,kteří ještě čekali nějakou změnu.Kromě navýšení mezd se zase nic neděje.U všech bodů,které se netýkali mezd čtu zrušeno nebo podle pravidel 2017.Vedení nám také rovnou vzkázalo,že navýšení mezd bude muset kompenzovat úsporami.Chápu vedení,které chce za co nejmíň peněz vydělat co nejvíc,ale nechápu odbory,které za ty roky nebyli schopny prosadit pro zaměstnance pravní dobu,která je běžná v ČR a které ani v situaci kdy na trhu práce je nedostatek lidí nejsou schopny prosadit ani jeden z bodů na zlepšení pracovních podmínek a říkají tomu rozumný kompromis.A tak se budem dál loučit s kolegy,kteří zde pracují deset a více let(jsou unavení,zestárli a pracovní nasazení je pro ně příliš vysoké-prostě už se nechtějí dál trápit)a říkat tomu přirozená odchodovost.

Ivo Navalaný | 2. 2. 2018 10:37

Dobrý den

mrzí mě, že to takhle berete, ale věřte nám, snažili jsme se vyjednat i v mimo finanční sféře maximum možného. Již minulé vyjednávání KV bylo zaměřeno na ergo problémy a snižovaní zátěže na jednotlivých pozicích. Minule, pokud si ještě pamatujete,jsme dohodli přechod na 8.hod pracovní dobu, zrušili se noční. To byl také významný krok ke sníženi zátěže, i když velká menšina si přála 10.hod pracovní dobu a noční směny. Dnes už všichni zapomněli jaké to bylo tady v noci atd. Chápu problém kolegů co tady jsou mnoho let, jsou to také mojí kamarádi a slyším to. Problém to je a veliký, jen že, kam je přesunout, když v téhle firmě mimo linku moc míst není. Tak jsme to chtěli řešit aspoň finanční kompenzací při ztrátě zdravotní způsobilosti obecní příčiny. Bohužel se nám to zatím nepodařilo prosadit. Budeme se tedy zaměřovat, na zlepšování daných procesů, hlavně při jejich přestavbách. V tomto ohledu, ale potřebujeme Vaší pomoc. Informace, o tom co kde Vám konkretně vadí, nebo co se kde chystá a kde vidíte nebezpečí zhoršení stavu. Prosím, předávejte nám je. Pak mužem společně reagovat a uvidíte, že ke zlepšení bude docházet.

Ivo Navalaný předseda ZO OS KOVO při TPCA
Stránky : << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Vyhrazujeme si právo smazat příspěvek uživatele, který v knize použije vulgární slova a společensky neúnosné výrazy.

Odborový svaz Kovo při TPCA Průmyslová zóna Ovčáry Kolín 28002

123 456 789
kovo_odbory@tpca.cz